fbpx

Gala: „Człowiek z papieru. Antyopera na kredyt”

miejsce: Teatr Muzyczny Capitol, Duża Scena, ul. Piłsudskiego 67
data: 16 i 17 marca (sobota i niedziela) 2024, godz. 16:00 i 20:00
bilety: 200, 170, 120 zł

koncepcja, research, libretto i reżyseria: Jakub Skrzywanek
research, libretto i dramaturgia: Piotr Grzymisławski
muzyka: Karol Nepelski
songi: Jaś Kapela
choreografia: Agnieszka Kryst
scenografia i światło: Agata Skwarczyńska
kostiumy: Tomasz Armada
video: Artur Sienicki

Obsada: Ralph Kaminski, Olga Rusin, Julia Wieniawa, Cezi Studniak oraz aktorzy Teatru Powszechnego: Karolina Adamczyk, Klara Bielawka, Anna Ilczuk, Ewa Skibińska, Arkadiusz Brykalski, Andrzej Kłak, Michał Czachor, Oskar Stoczyński

Muzycy: Rafał Dutkiewicz – perkusja, Jan Wierzbicki – bass/kontrabas, Mateusz Szemraj – gitara/banjo, Michał Rduch – skrzypce, Kamil Zawiślak – piano/synth, Adam Bławicki – sax / klarnet

Produkcja PPA: Małgorzata Stobiecka

Lubimy zmiany, dlatego w tym roku zapraszamy na Galę już na starcie festiwalu! To wyjątkowe wydarzenie nie zostawi was obojętnymi, nakłoni do dyskusji i głębszych przemyśleń. Taki właśnie jest teatr Jakuba Skrzywanka, reżysera tegorocznej Gali: jest zaangażowany społecznie, gotowy namieszać w głowach i sercach.
Będzie poważnie i widowiskowo, ale chwilami też zabawnie. Przede wszystkim jednak w muzycznym wydaniu próbując jednocześnie odpowiedzieć na pytanie – jaką dziś siłę posiada piosenka. Festiwalowa Gala, w oparach blichtru, splendoru i blasku poruszy ważny temat ekonomicznego wykluczenia skupiającego się na problemach mieszkaniowych.
Twórcy odwołują się do dwóch kanonicznych tekstów kultury o niesprawiedliwości społecznej – “Opery za trzy grosze” Bertolta Brechta i „Człowieka z marmuru” Andrzeja Wajdy i pytają – co dziś stałoby się z Agnieszką, dla której prawda i sprawiedliwość były najważniejsze? Czy dalej walczyłaby o wykluczonych, czy korzystałaby z tego, co przyniosła jej transformacja?
Przed państwem antyopera na miarę naszych czasów, gdzie mity popularne w latach dziewięćdziesiątych zderzają się burżuazyjną narracją. Czy zaszliśmy już tak daleko, że przeszłość mamy za sobą, czy może udajemy, że jesteśmy lepsi niż sobie wymarzyliśmy? Niech odpowiedzi lub podpowiedzi zostaną wyśpiewane w iście operowej formie, angażującej poważne tony i dźwięki z przymrużeniem oka.

„Człowiek z papieru. Antyopera na kredyt” to koprodukcja Teatru Powszechnego im. Zygmunta Hübnera w Warszawie i Przeglądu Piosenki Aktorskiej.

Spektakl zrealizowany w koprodukcji z Teatrem Powszechnym w Warszawie

Font Resize
Ustawienia kolorów