data: 29 marca (środa), godz. 18:00, 21:00
czas: ok. 1 godz. 10 min bez przerwy
bilety: 10 zł
bardzo głośne dźwięki
Stand-up, musical, performance: śpiewane mikroopowieści o codziennym życiu
koncepcja, scenariusz, muzyka, realizacja dźwięku: Michał Lazar
występują: Monika Łopuszyńska jako Agnieszka G., Tamara Kurkiewicz – perkusjonalia, wibrafon, Aleksandra Płaczek – instrumenty klawiszowe
produkcja PPA: Grażyna Górka
„Szara” rzeczywistość? Cóż takiego nam uczyniła, że tak ją lekceważymy? Przecież niezwykłe może być zwykłe zjedzenie kanapki z żółtym serem. Gdy przyjrzeć się uważniej, nic nie jest błahe i wszystko jest – rzekłby poeta – poezją. A na pewno jest nią początek wszystkich codziennych fenomenów: wstawanie z łóżka i szykowanie się do wyjścia z domu.
Stand-up? Musical? Performance? W „Wielkiej operze…” syntetyczny kicz lat 80. i 90. spotyka się z muzyką klasyczną, a noise i techno z jazzem. Piękno, śmieszność, zły gust. Mnogość form unieważnia pytanie, czy to na serio, czy tylko żartem.
Każda mikroopowieść z życia Agnieszki G. – zgryźliwej i złośliwej wobec siebie samej – podbija emocje bohaterki (i słuchaczy, rzecz jasna). Picie kawy okazuje się pieśnią pochwalną dla świętego spokoju, szukanie zagubionych kluczy – hałaśliwym songiem o przetrwaniu, a nakładanie makijażu – brawurową piosenką o potrzebie bycia prawdziwym.
Ko-MAT ensemble to warszawski zespół specjalizujący się w wykonawstwie muzyki XX i XXI wieku, który powstał w 2021 roku z inicjatywy Moniki Łopuszyńskiej, Aleksandry Płaczek oraz Tamary Kurkiewicz. Zadebiutował podczas 64. edycji Międzynarodowego Festiwalu Muzyki Współczesnej Warszawska Jesień, wystawiając spektakl muzyczny „Lalki” na podstawie dramatu Michała Zdunika.
Michał Lazar rozpoczął karierę w 2016 roku jako gitarzysta Spółdzielni Muzycznej Contemporary Ensemble. Jednocześnie rozwijał swoje zainteresowania improwizatorskie. Autor muzyki do ponad 15 spektakli teatralnych, kilku słuchowisk, filmów krótkometrażowych, a także założyciel ambientowego, eksperymentalnego zespołu stillness orchestra. Laureat stypendium twórczego m.st. Warszawy.
Część kompozycji w spektaklu została opracowana w ramach projektu 52/27, realizowanego dzięki stypendium twórczego m.st. Warszawy na rok 2022.
@ko_mat_ensemble @michallazar @mon.lopu @elpis1920 @tamara.kurkiewicz @michal.s.lazar
#wielkaoperaowyjsciuzdomu
#wielkaopera
Fot. Emilia Lyon / Grzegorz Mart